Weetr vane pouští, jakým směrem se pouští? O prvních držkopádech a lekcích.

Jsme jako vítr. Když zrovna nefučí jako blázen, mnohdy o něm nějakou dobu třeba ani nevíte. Přesto tu pořád je (= i když jsme o sobě dlouho nedaly vědět, neznamená to, že jsme přestaly s tím, co děláme). V tichosti si pohrává s lístky na stromech nebo s vodní hladinou. Ačkoli se někdy zdá, že se chová bezmyšlenkovitě, vždy zná svůj směr i cíl (= i když to vypadá, že jsme úplně ztracený, někdy je potřeba se zastavit a dopřát si nadhled).

A my? Od jara do léta 2018 jsme letěly jako vichřice krajinou, zběsilou rychlostí a bez zastávek. Pilně jsme kreativně vymýšlely, počítaly finanční analýzy, dělaly průzkumy, navázaly několik skvělých spoluprací, objevily šikovné lidi. Všechno to s jednoznačným vyústěním. Spustit kampaň na HitHitu, která by nám po úspěšném naplnění umožnila realizaci všeho, co jsme si naplánovaly. Vybudovat profesionální web a e-shop, zaplatit šikovným tvůrcům – aby mohly vzniknout opravdu skvělé upcyklované produkty, za které dáme ruku do ohně.

Ještě když jsme se vším úsilím natáčely na zahradě video pro kampaň, mořily se s každou větou, kterou jsme neřekly podle našich představ a vlastnoručně kreslily, tvořily i stříhaly animaci (jestli jste zvědaví, co z toho nakonec vzniklo, mrkněte na náš facebook…), pevně jsme věřily, že vše půjde podle plánu.

Mash-up v Impact Hubu na téma Udržitelnost

V září jsme také vystoupily na akci Mash-up v pražském Impact Hubu, který byl tentokrát na téma “udržitelnost”. Bylo to naše první veřejné vystoupení s projektem a taky nic lehkého. Zvládly jsme to ale téměř podle našich představ a Weetr sklidil úspěch. V hlasování o nej projekt jsme dokonce skončily na krásném (a neočekávaném) druhém místě. Získaly jsme opět cenné kontakty i zkušenosti. Vše bylo pěkně rozjeté a koncem září byla kampaň na HitHit opravdu připravená. My čekaly už  jen na schválení…

Přesně tady nastal ten zlom. Nebo přesněji řečeno, studená sprcha. “A víc toho nemáte?” “Ukažte wireframy e-shopu.” “A tohle je jako celá vaše fanouškovská základna?” Takové a mnohé další zpětné vazby se nám dostalo. Bylo nám jasně dáno najevo, že na kampaň je příliš brzy. Že budeme muset začátek vybudovat opravdu jen a pouze vlastními silami.

Naše hovory H na Šumavě

To nás na chvilku ochromilo tak, že jsme si potřebovaly dát od všeho odstup a důkladně promyslet, jak se vším dál naložit. Uběhl podzim a v našich životech se neustále něco dělo (příchody, rozchody, práce, duševní stavy…znáte to :-)). Když jsme se koncem listopadu procházely šumavskou Modravou podél zurčícího potůčku, nalily jsme si čistého vína. Byly to diskuze nelehké, z hlav se nám kouřilo a musely jsme si spoustu věcí natvrdo přiznat, abychom se mohly posunout dál. Věděly jsme zcela jistě, co chceme.

Nabízet produkty, které opravdu hrdě vyšleme do světa a dáme za ně ruku do ohně. Produkty, které dávají smysl a jsou dobře zpracované i otestované. Bylo nám už jasné, že musíme začít postupně. Ne ihned s širokým portfoliem nejrůznějších produktů, nad kterými nebudeme mít kontrolu. Ale s jednou dokonale promakanou věcí, o kterou je vážně zájem. A pak postupně přidávat.

Někdy musí člověk ujít velký kus cesty nějakým směrem, aby se nakonec vrátil na předchozí rozcestí a zvolil tentokrát tu druhou cestu. Přesně to jsme udělaly. Plné cenných zkušeností jsme se vrátily k myšlence, kterou jsme předtím daly na druhou kolej.

SÁČKY. Na nákupy, ovoce, zeleninu, pečivo, uchovávání potravin. Upcyklované, smysluplné, praktické, udržitelné pro všechny zúčastněné. Sáčky, které budou jednoduše pomáhat. Firmám, kterým pomůžeme nakládat odpovědněji s odpady. Znevýhodněným lidem, kterým dají práci. Zákazníkům, kteří ušetří tuny igeliťáků ročně. Přírodě.

To je vše, co zatím z plánovaných produktů prozradíme. Věříme ale, že náš nový směr je správný a hlavně udržitelný. Velké uvědomění je totiž pro nás především to, že udržitelné nemohou být jen produkty. Ale i celý byznys jako takový. Tedy jako Weetr v poušti, novým směrem se náš projekt pouští. 🙂

 

Aktuálně je vše v pohybu. Zjišťovaly jsme, jaký že je vlastně ideální sáček. Z čeho by měl být, jak by měl vypadat, kdo by ho měl vyrábět a za kolik peněz. Jakmile budou všechny odpovědi jednoznačné, představíme vám první prototypy. Už se nemůžeme dočkat!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *